Thursday, January 3, 2013

Selamat Hari Jadi Ayah..

31 Disember 2012 tarikh akhir tahun bagi tahun 2012 tetapi bukan bermakna berakhir segalanya kenangan di sini..hehehe..sebenarnya aku nak ucapkan Selamat hari Jadi kepada ayah mertua aku..Ayah Shinbe yang sambut hari jadi pada hujung tahun setiap tahun..sian ayah mertua aku nie..tapi tak mengapa orang lain 'selebret' tahun baru kami sambut hari jadi ayah..huhu..

Tanpa plan yang terperinci dari aku, Shinbe, Ibu (ibu mertua aku..) ataupun Pochet (adik ipar aku..). Ibu plan nak bawak ayah pegi makan steambot kat Redwok, Bangi..Not bad juga kat situ sebab nie kali kedua aku pegi makan kat situ masa posa dulu. 

Petang tue aku dan Shinbe pegi beli hadiah dan kek.. Ibu tugasnya bawak ayah aje pegi Redwok..tepat jam 8.30 malam kami sampai kat situ, diorang tak sampai lagi. Kami pun ready kek dan periuk steam didih.. Sampai jer ibu ayah dan Pochet..kami suh ayah duk dulu dan wish Besday kat ayah..huhu..

Sebelum potong kek, ayah minta kami semua tadah tangan untuk bacaan doa kesyukuran..Amin..


Sebelah ayah, tue la Pochet adik ipar aku..huhu..


Ape pun Ayah..Selamat Hari Jadi..Semoga Dikurniakan Kesihatan Yang Baik dan Umur Yang Panjang!!

Thursday, December 20, 2012

Perkahwinan Cucu Don

Salam..kalau awak sume masih ingat aku ade publish satu story mengenai Dah Besar Cucu Cucu Tok Don hehe..mase tue aku publish mengenai pertunangan kami tapi lar nie aku nak story mengenai selesainya ijab kabul cucu-cucu Tok Don nie..hehe..

Tulip & Shinbe
Perkahwinan Tulip atau budak kampung panggil aku Jaja..haha..(bocor sudah kan..) dengan Shinbe.. Pernikahan aku telah berlangsung pada 1 Jun 2012 di Cheras.. Hari Persandingan kami telah berlangsung pada esok hari 2 Jun 2012 dan Hari Bertandang ke rumah Shinbe esok nya lagi 3 Jun 2012..Kami buat satu minggu sekali je..senang lagipun rumah family aku dengan Shinbe bukan jauh sangat pun..Cheras-Serdang..hehehe.. Alhamdulillah semua berjalan lancar..Amin dan sekarang aku dah pun mengandung.. Bunting pelamin katanya...hehe..InsyaAllah kalau takde aral melintang kami akan dikurniakan baby gurl tahun depan...doakan aku selamat yea..Amin..

Yoep & AJ
Perkahwinan mereka nie diadakan di Kedah dan Perak..tue dia..kami pegi pernikahan diorang kat Alor Setar, Kedah..mai jauh nie..Alhamdulillah mereka selamat bernikah pada 24 Ogos 2012 di Alor Setar, Kedah. Hari Persandingan mereka pada 25 Ogos 2012 dan Hari Bertandang rumah Yoep 1 September 2012.. Perkahwinan mereka nie penuh dengan lip-lap-lip-lap..Maklumla AJ nye suke lip-lap-lip-lap..huhu..agaknya lar kan..Yang Yoep nie steady jer..huhu..mereka nie tiada apa-apa perkembangan tentang baby..maybe belum rezeki lagi kan..doakan mereka cepat-cepat ada baby yea..Amin..

Asmah & Hazmir
Perkahwinan mereka nie pula baru je minggu lepas berlangsung.. Mereka bernikah pada 1 Disember 2012. Hari Persandingan mereka pula pada 2 Disember 2012.. tapi mereka tidak adakan Hari Bertandang di rumah lelaki.. hanya kenduri doa selamat sahaja..tak pe la..Tapi meriah juga majlis perkahwinan mereka sebab persediaan perkahwinan mereka cara kampung..cara gotong royong..best sangat..aku rasa cam dah lama tak buat kenduri kendara besar besaran di rumah kampung tue..meriah sangat.. siap ada pertandingan Karaoke untuk ahli keluarga lagi..sayangnya pengantin tak mau nyanyi la..segan katanya..hehehe.. Ape pun Selamat Pengantin Baru buat Kak Watie dan Abg Hazmir selamat menjalani kehidupan baru yea..Amin..

Buat Arwah Tok Don..kami dari Cucu-Cucu doakan roh Tok dicucuri rahmat dan berada disisiMU YA ALLAH.. AL-FATIHAH...

Kami sayang Tok Don...!!




Sunday, November 25, 2012

Excited "Sangat"

Assalamua'laikum,
Entry kali nie special wat Shinbe sebab very xcited dapat jumpe special guest...huhuhu.

Al-Kisahnya kami se-family Shinbe plan nak pegi makan malam kat Ramal Junction..makan sate Willy..ala yang fames sebab Jln-Jln Cari Makan.. tapi memang tak dinafikan sate Willy memang terbaek.. aku mau makan Burger Bakar tapi sayangnya roti sudah habis cume tinggal daging..tue pun jadi lah..yang lain sibuk mau makan sate..tunggu la kami 1 jam sate siap..Al Maklum ramai beratur..

Jadinya, lama la kami di meja santapan sampai menjilat jari sapu sate..hehe..dalam keadaan kami jamu selera, aku ternampak 2 orang lelaki betulkan meja di depan meja kami. aku perasan kan cam artis tapi aku cam kan lagi sampai otak aku search..YAAAA!! dia la Ali XPDC.. die pakai satu suite hitam berjeans dan tshirt..tapi berselempang kain corak "SAVE GAZA"..maybe die baru balik dari konsert untuk GAZA kot.. Dalam masa sama aku bagitau dengan Shinbe, die angguk je..

Kehairanan aku menyerlah sebab die berdua tapi kenapa meja panjang sampai nak duk lebih dari 2 orang..pelik aku..dalam tengah siap kami nak balik, tetibe Shinbe terjerit bagitau.....
"Ustaz Azhar Idrus...!!"
aku pun paling muka ke arah muka pintu foodcourt..YA..memang die. Die sibuk salam dengan peminat die kat situ.. Rupanya die duk dengan Ali XPDC depan meja kami nie..lagi jelas la aku dapat tengok muka Ustaz Azhar Idrus nie..huhu..

Shinbe dah tak senang duk lepas tengok Ustaz Azhar nie..Sibuk die nak amik gambar dengan Ustaz Azhar.. Pegilah Shinbe dengan Pochet (adik ipar aku..) ke meja Ustaz Azhar.. 
inilah hasilnya..dapat juga..Pochet juga malu nak amik gambar dengan Ustaz..segan katanya..hehehe.. Ape pun Shinbe tetap tidur lena dengan gambar Ustaz Azhar..kelakar habis!! hehe..

Saturday, November 24, 2012

MAHA 2012

23 November 2012, MAHA 2012 telah bermula..hari ini dah hari ke-2.. entry untuk Shinbe senarnya sebab dalam 2 minggu lepas geng mardi sibuk sungguh la dengan projek MAHA nie.. Shinbe sibuk dengan belanjawan MAHA berjuta-juta nie kan.. aku pun turut balik keje lambat sebab tunggu Shinbe siap kan keje.. Ape pun salute la kat orang mardi nie kan sebab sibuk benor untuk MAHA nie.. MAHA nie sampai 2 Disember 2012..

MAHA nie cam-cam ade..meh la kite ramai-ramai meriahkan MAHA untuk tahun nie..bagi ari pertama, Shinbe dah pegi dulu masa rehat die.. aku tertarik dengan satu pamplet nie.. memang aku nak pegi sangat la ke sana cari benda nie.. terutama satu flavour nie..benda tue yealah.....
v
v
 v
v
v
v
v
Kek Lapis Dayang Salhah Sarawak...Cadbury Flavour!! fuhh mengamcam!!
memang aku cari la kek nie..huhu.. last aku makan bln 3 dulu masa pegi kuching, sarawak..

Jadi, mari la kita pegi sane nye..JOM!! MAHA buka dari kul 10 pg - 10 mlm... 

Thursday, November 22, 2012

My Baby..uummuaahh!!

Pejam Celik dah hampir 6 bulan aku kahwin..hehe..dalam 2 bulan aku kahwin, aku mengejutkan satu berita kepada sume ahli keluarga aku dengan khabar aku dah 'pregnant' hehehe.. bunting pelamin kata ko!! hehe.. Alhamdulillah cepat rezeki aku untuk aku menimang cahaya mata.. paling happy tentu bakal ayah, Shinbe..hehe.. sebab dah lama tak updated blog, aku dah buat banyak kali check-up dah.. Ibunya ok, baby pun ok..hehe.. kami dah berangan nak baby panggil kami "Ayah & Ibu" hehe..mula-mula nak panggillan "Papa & Mama" tapi havoc sgt kot...Shinbe kate cam moden sgt..hehe.. aku tak kisah asalkan baby sihat dan sempurna..Aminn..

Ibu dan Mama banyak bagi dorongan untuk jaga kesihatan aku..Thanks my Mum.. U all memang Da Best Mummy..hehe.. bagi kaum bapa cuma ayat nya " Dah lama tak dengar sore baby dalam umah nie.." itulah kedua-dua Ayah aku.. Ayah Ipin dan Ayah Jeni..hehe..InsyaAllah akan tercapai impian mereka yea..

 Minggu nie genap 25 minggu..aku maybe penat skit sebab kene pegi check up kan..slalu sgt kene ngadap muka nurse.. nak buat cam ne untuk anak tersayang dalam perut nie..buat masa skng aku masih anakku, "baby".. bila usap-usap perut aku panggil "baby! ibu sayang baby"..datang ayahnya nak dengar jantungnya jer.. pastu panggil "baby, ayah nak dengar baby gerak" pastu ayah kate ade bunyi bup,,bup,,bup,,hehehe..comey sgt..aku tak dapat dengar..dapat rasa baby gerak je..huhu..

Anakku, semoga baby sihat di dalam kandungan ibu.. Ibu sentiasa doakan baby selamat, selesa dan sihat di dalam kandungan ibu sebelum baby melihat dunia ini dengan indanya..Amin...