Tuesday, May 10, 2011

yumm..Pecal Lele!!

citer nie dah hampir seminggu cume aku dh lame tak entry kan kat blog aku.. al-maklum la broadband dh terminated.. malas aku nak layan broadband dah.. skng layan wifi jer.. huhu..

hari sabtu lepas Chinbe bawak aku pegi makan kat Ampang-Cheras (sempadan la...) area asrama kolej aku dulu.. Chinbe kate nak makan 'Pecal Lele'. aku dh mula ternganga.. makanan ape tue?? macam mana rupe nye?? setahu aku pecal je..tak de lak dgr ade lele nie.. huhu.. Chinbe kate jOm je..ikut je die..

lepas tue sampai la aku di kedai makan nie.. memang simple kedai die.. rupenya banyak kedai yang jual 'Pecal Lele' nie.. 'Pecal Lele' nie senarnye makanan dari Indonesia.. pelik sangat tapi menarik!!

Chinbe bagitahu aku 'Pecal Lele' nie ade nasi putih makan dengan ikan keli goreng.. dua ekor gitu.. huhu.. pastu ade sup kosong. lagi satu yang aku pelik ade lak air dan limau sebiji dlm satu mangkuk nie. aku tanya Chinbe, ape nie?? dia jawab, air basuh tangan dan limau nie bagi segarkan tangan lepas makan.. rupenye limau tu kene perah dlm air.. oo begitu..huhuhu...

inilah rupenyer 'Pecal Lele' makanan dari Indonesia.. bawah ikan goreng tu ade salad dan sambal..macam ulam la nie.. huhuhu.. ape pun thanxx kat Chinbe memperkenalkan aku makanan yang agak special dan aku dah rase memang UniQ..huhu.. dan thanxx juga pada kedai makan PPS Selera Food Court yang banyak pilihan makanan menarik kat sini.. ~~out~~

4 comments:

shriza said...

sedap ke tak tu?

tuLip said...

sedap tau kak.. akak try la.. cari kedai yg de jual Pecal Lele nie..tak semestinya kat Ampang..

a.R said...

mcm layan je kan....

tuLip said...

cer la layan..hehe..