Saturday, April 2, 2011

Weekend.....Dinner Dengan Mama

Dah lame betul aku tak masak utk Mama.. aku balik jer umah Mama dah tanya nak mkn ape mlm nie..Uhukss!! Rasenyer aku tak rase nak mkn yang special.. Tapi bile Mama kate ade ikan yang best dan bleh masak tiga rasa terus aku rase WOW LAHH..huhu..Mama terus tny aku nak masukkan sayur ape nie??? So aku kate sayur lobak, kobis bunga, kacang pis dan tomato.. Mama godek2 dlm peti ais yang jumpe cume tomato jer ade..Mama lupe nak beli lain2 bahan tu sbb menu last minit kan..tak mengapa kalo de tomato jer..aku leh tmbh dgn bawang besar potong bulat2..huhuhu..


inilah hasil keje masak aku..haha..Mama kate sedap..yeeehaa..Pastu dlm aku tgh masak ikan nie tadi Mama pun kuarkan menu peveret jugak la..Rendang Udang Galah..ermmm lazat sampai jilat sepuluh jari..huahuahua..Kalo rendang merendang nie mmg aku failed skit..aku tau siapkan bahan jer..nak msk tue agak kurang minat sbb leceh skit..ahaii!!


amek ko..melengkor lengkor udang dlm mangkuk tue..hebat.. Nie la menu kami utk mkn mlm Sabtu nie sambil tengok AF9 dah mula.. Bayangkanlah de mkanan nie sambil menyanyi kan..mane nak wat dlu..nyanyi ker mamam...hahaha..

4 comments:

a.R said...

slurppp.....lazatnye...rendang udang galah? uihhh tak pernah dengar dan makan..... interesting tuh.!

tuLip said...

uhukkss..ha'ah xpe nnt kte tny mak kte cam ne nak msk eh..nnt kte try wat..huhu..

cik tasukeecOklat said...

aku cam aze..xpenah dgr..first time..rendang kerang tau lah...xpe xpe..nti scha masak bwk dtg opis ek??lau menepati citarasa ley rekemen kat my mommy la..hehe..~

Anonymous said...

meleleh dah air liur aku ni..