Wednesday, July 6, 2011

aku orang nomad

sejak aku bekerja di putrajaya, aku tak terasa nak pindah..aku masih mampu utk berulang alik di rumah mama dan ayah.. tapi makin lama aku keje makin lambat aku balik umah dan berbekalkan duit 50sen aku nek bas dari Putrajaya Sentral ke Kompleks E sbb aku  dari Cheras akan naik ERL Bdr Tasik Selatan ke Putrajaya. aku balik lambat pun bkn ape sbb bebanan keje yg aku buat pastu segala aktiviti sukan dan sosial di ofis aku tak dapat join sbb umah aku jauh.. hampir 6 bulan aku tak rase lagi berkwn dan berkenalan dgn kwn-kwn ofis.

Pastu, aku buat keputusan nak pindah kat putrajaya. mama dan ayah setuju sbb kesian tgk aku sampai umah hari-hari kul 10..awal pagi kene kuar lak tue,.. tempat pertama aku duk adalah umah paling famous kat putrajaya Flat Hijau.. kat sana aku duk dgn maksu dan acu. dua minggu aku duk situ sambil tue aku cari umah laen sbb tak kan aku duk situ sampai pencen kot,,teringin gak duk sendiri..segan lak aku..hehe.. dlm aku cari-cari umah sewa dapat la kat area umah maksu dan acu.. umah teres betul-betul dpn depoh bas Nadi Putra.. aku redah jer duk situ sbb tak kenal org pun yg duk skali dgn aku.. aku sewa bilik.. aku pindah kat sane lepas raya.. segala brg-brg aku yg ade kat umah mama sume aku angkut dgn lori.. adoi penat lorr.. mengemas, memunggah.. tu la first tima aku rase pindah nie.. tapi jodoh aku dgn umah tu tak lama. aku sempat byr sewa 2 kali jer.. pastu aku pindah lagi..hehehe..

Putra Damai.. aku kenal kawasan umah nie masa aku sesat naek salah bas nak blk ke Cheras.. aku diperkenalkan dgn drebar bas mase tu psl umah sewa kat sini..die kate murah sewa sini..tapi aku tak kenal sape duk situ..aku biarkan. tapi hujung tahun lepas aku dikejutkan dgn berita ade umah kosong di situ oleh Aze kwn ofis aku.. umah kwn 'U' die punye.. dgn tanpa pikir panjang aku terima umah tue dan kebetulan Aze pun nak pindah juga..dan masalahnya kami berdua jer time tue nak duk..tak cukup nak tampung sewa.. kami survey-survey jumpe la dgn Kema yg duk situ juga tapi laen tingkat.. ha ape lagi tetiba cukup org kan utk satu umah.. Jeng Jeng Jeng.. dgn rasmi nyer berpindah la aku lagi.. mengemas brg, menyusun, mengikat kotak dan mcm2 lagi la.. nikmat pindah aku rase lagi.. aku apply cuti tau nak pindah-pindah nie.. aku pindah mase keje.. senang sikit.. tak ramai org tengok..hehehehe..

Nama pun rezeki dan takdir, ade je rezeki mendatang..alhamdulillah.. hehe.. aku terima satu panggilan dari org kuarters yg nama aku dah naek utk duk kuarters.. ape lagi terseyum lebar la aku.. Yepppii.. aku tak kisah la jauh ke dekat asalkan ber'kuarters'.. dulu aku men-men jer isi borang mohon kuarters rupenye cepat betul org kuarters nie bertindak..Bagus Bagus!! hehe.. Haaa.. dalam pemikiran aku nie cume ingat brg2 kat umah jer.. adui acik PINDAH LAGI...!!! sekarang on da way mengemas brg sikit sementara aku nak kuar umah sewa nie secara rasmi..


OUT~peace~

2 comments:

azrina said...

salam..

nak tanye, bile ye apply kuarters?dapat kat presint berapa?saya apply,smpai la ni xdapt2 lgi..

tuLip said...

w'salam.. bleh ajer..sy apply bln 8 thn lepas. agak setahun tggu.. sy dapat kat presint 5..bile awk apply?? ade jugak lama tggu cam housemate teres sy dlu..2thn die pastu bru dpt awal thn nie.. insyaAllah ade rezeki awk..
Tapi kalau nk tau no giliran tggu kuarters bleh call je dgn BPH atau tgk laman web BPH..try yea..