Monday, June 27, 2011

MARA yang ku sayang!! TQ...

pagi tadi aku diterjah oleh CC aku dgn borang yang perlu di isi oleh pegawai penjawat awam yg memiliki pinjaman pendidikan (loan masa blaja kan..) aku bagitau CC yg aku ade tapi dh abis bayar.. Haaa..terfikir sejenak aku kenapa perlu isi sume nie..CC kate unit KP bahagian aku yg minta untuk di update dgn JPA.. Aku jelaskan pada CC di mana pinjaman aku telah di'convert' ke biasiswa..just byr service die jer..so status aku masih dlm terkontang kanting lg..CC tolong la tanya pada berkenaan..PLezzzzz!!

dalam memikirkan pasal pinjaman pendidikan..tetiba aku teringat dgn badan pinjaman pendidikan yang paling aku sayang..lebih kurang favorite la..iaitu Majlis Amanah Raya (MARA)..tersenyum sejenak..cewah!! tak de la, aku terhutang budi sgt MARA. kalau tak disebabkan dia, mungkin aku tak berjaya sekarang.. pada awal nya aku ingat kne la byr sepenuhnya tapi 3thn lepas hampir 6 bln aku abis blaja aku dikhabarkan berita pinjaman aku di'convert' ke biasiswa hasil dari usaha dan keputusan yg memberangsangkan..tak sangka diorg pandang result kolej nie..terharu..!!

sekarang dah 2thn aku selesai byr pinjaman dgn MARA..Alhamdulillah.. Terima Kasih MARA!! i lap u!!

No comments: