Wednesday, June 15, 2011

Gegaran Gempa Bumi dari Sumatera Barat

isu semasa yang berlaku sekarang iaitu gempa bumi di Sumatera Barat dan gegarannya dapat rasa sampai Malaysia. aku dapat tau gegaran berlaku pada pukul 8.10 pagi tapi mase tu aku on da way pegi ofis.. bila aku sampai aku breakfirst cam biase. dalam tgh breakfirst tu tetiba sume kecoh kat lobi BPPA suruh turun bawah sebab ade gegaran dan diorg rase gegaran tue..aku dgn kak linda relaks je sbb tak rase pun.. hehe.. tapi kitaorg turun juga nanti tak pasal-pasal rase gegar tue..huhu..

Kitaorg turun jer kuar dari lobi blok E2 penuh dgn manusia yang berkumpul di luar bangunan E2 tmpt ofis kitaorg.. tak sangka ramai cam nie rupanya org duk keje kat bangunan E2 nie..huhuhu.. Inilah die keadaan kami sume berkumpul sambil menunggu keadaan dalam bangunan.


setengah jam kemudian, akhirnya ahli bomba datang ke bangunan E2 dan mengenal pasti keadaan bangunan. 10 minit lepas tu arahan dari pegawai KPM dari bangunan tu membenarkan kami masuk semula ke ofis untuk meneruskan keje kami.. jadi, gegaran ini adalah tiada kaitan dgn tsunami yang berlaku sebelum nie.. kita mohon berdoa semoga sume selamat dan sejahtera..AMIN..

No comments: