Thursday, March 17, 2011

meLayu di antArabanGsakAn~~~

Semalam Lady's Night...dah lame aku xkuar mlm lady's night..ape lagi tgk wyg la... aku kan dah janji kat entry semalam,,,meroyan kan nak tgk Hikayat Merong Mahawangsa...Akhirnyer tgk jugak..


Nasib malang skit la sbb tmpt duk wyg part depan...3 dari screen..memang terbaring la ko kat situ..menyenget jer tgk tp puas gak sbb panggung besar kan...x lenguh sgt leher nie..klo x mmg leher 'makcik' nie senget jer kuar dr panggung..hek hek hek....Cacat Lorrrr....


Meh cni 'makcik' nak bagitau perasaan 'makcik' bile tgk citer nie..Mule2 xphm apa kaitan org Rom dgn org China dlm filem nie..tmbh2 ade org Melayu kan...Lagi 'makcik' xphm anak ooiii..


Makin lama aku dgr dialog dan percakapan puitis dr pelakon2 nie..aku touching kejap sbb ade beberapa bahasa yg digunakan dlm filem nie...


Yang pertama semestinya bahase Inggeris, Kedua bahasa Melayu kite...Dan yang ketiga bahasa Mandarin..


Aku kagum dgn cite nie...Pengolah bahasa filem nie masih mampu membolehkan pelakon bangsa Cina bertutur dlm bahasa Melayu...


Mase tgk cite nie aku senarnyer membayangkan jika bahasa Melayu di antarabangsakan hasil nya adalah cerita nie..walaupun citer nie hampir byk bertutur dlm bahasa Inggeris..


Pagi td laq aku dgr kat er@ kuitpan citer nie 3.3.juta baru 1 minggu.. Kalau 1 bulan hampir 10 juta la kot... Kaya,,kaya,,kaya.. Makcik..huhuhuhu..


Dan next target movie..."CUN"..inilah industri filem melayu...


5 comments:

a.R said...

tecik nyew tulisan dia....

tuLip said...

comey kan..kte besar kan nnt..hehehe..

a.R said...

cool..!

cik tasukeecOklat said...

xkirer..itu cerita cun...kena tgk sesama..!!!!!

tuLip said...

eh...yea..nnt kte g tgk...PUNCE!!!