Wednesday, March 2, 2011

Aku vs Hiburan

Sesungguhnya aku dgn hiburan tidak boleh dipisahkan... Kadang2 aku pikir sekejap hiburan nie melalaikan ker???  Bagi aku TIDAK sesekali.. Aku ingat lagi mase dulu2 time tu umo aku 6 thn.. Abah sllu nyanyikan lagu Jamal Abdillah utk Mama (sbb Abah peminat giler dgn Jamal...) Pas tu, time aku konvo tadika (jgn maen2 , , tadika pun dh de konvo tau..) aku masuk persembahan nasyid..time tu Abah punyer semangat ikut aku berlatih same2 kat umah . . Pada hari persembahan, aku tgk Abah nyanyi sama2 kat tempat duduk tgk aku nyanyi..Terharu aku..Itulah permulaan aku dengan hiburan...


Menyanyi mmg minat aku, hahaha.. mase nie aku minat gler dgn Aisyah..Ala,,penyanyi yang popular Janji Manismu..dengan minat yg mendalam, Abah dan Mama sokong abis abisan dengan membelikan aku baju dan skirt cam Aisyah nyanyi dlm Juara Lagu tahun 1990..klo tgk time tu si Aisyah tu siap tarik beg wat shOw..memang aku pun emo la mase tu..cam masuk pertandingan Tiru Gaya Artis.. hua hua hua.. Adelah aku citer kat aze dgn kema..diorg punyer tergelak besar sbb ape motif aku siap bwk beg mase nyanyi..hua hua hua.. Adui..


Mama dan Abah mmg peminat hiburan..tambah2 bile nyanyi..Mama minat dgr lagu2 Abah laq minat nyanyi..Aku nie lebih ikut Abah..Bile mase sekolah rendah aku x tonjolkan diri aku menyanyi..aku lebih kpd suka menari..Tarian Melayu..Pernah dulu mase umo aku 12 thn, aku de group Tarian..group ktorg nie siap ikut sorang cikgu g nyanyi kat daerah2 wakil sekolah jadi backup dancer... best gler time tu.. Bile masuk pertandingan group ktorg jd Juara..hua hua hua..Kenangan yg xdpt dilupakan.. =)

Masa berlalu, hiburan sebati dlm diri aku..lepas aku SPM aku sambung blajar..kat sane aku lebih bebas kenal hiburan..Aku pernah sanggup nk g Konsert2 Artis nie..aku cube cari kawan2 aku yg minat g benda2 nie..Impian tercapai.......aku dpt g Konsert bdk2 AF kat Bukit Jalil..(time AF gempaq gler...), Konsert Merdeka kat KLCC 2 kali aku g layan... hua hua hua..

Hiburan ooo...hiburan..Kaulah punca aku hampir jadi serius dlm bidang nie..Aku cube buat keje gler time Ujibakat AF5..AKU TRY...........ingat lagi mase tu no giliran aku 4084..aku bwk lagu Langit Ke Tujuh..hebat x hebat..juri aku time tu Adnan Abu Hassan dgn Deja Moss..Nyanyi la aku..pas tu dpt warna HIJAU..suke gler aku..mase kne uji dgn Ajai, aku FAILED sbb aku nie x bape pandai berkomunikasi bile Ajai uji aku cam ne nk jwb pertanyaan wartawan dan cakap depan kamera...so die tgk aku cam kekok jer..so reject la.. Sedey x sedey gak la aku...

Bagi aku time tu.....aku pikir masak2 gak la sbb susah senarnyer nak jd artis patut la artis2 nie pandai jwb soklan2 kat MELODI tue hua hua hua.....so aku mmg Tabik Spring kat artis2 kite..diorg mmg seorg penghibur dan level confident mmg hebat..

Sekarang aku cume menjadi peminat hiburan yang setia...dan menyokong hiburan tanah air...
Peace....

8 comments:

a.R said...

cayalah...aisyah beb~

ni kalo duk lelama dalam bilik tu, senyap je tarak bunyik mesti dok tarik beg la tuh...pusing keliling bilik...sampe puas.kihkihkih...~

akmadablueberry said...

hmmm..lau x, aku ngn aze da jd manager ko da..hehehe

JieJ said...

alamak..cayalah sha..baru tau hari ni kau lah sebenarnya artis BPPA..hehe..pengalaman tarik beg tu aku tabik spring kat ko..heheheh

tuLip said...

aku teringin senarnyer jd artis..tu merOyan dlu..
klo korang jd manager aku confirm la korang x kje kat sini kan..kan..kan..
nak cari org make up laq..aze pun bleh jd make up aku..hua hua hua..

a.R said...

bole...semua boleh.... yg penting income 50:25:25 le...huhuhu~ amacam? ada bran??

tak banyak pon tuh...~

tuLip said...

income yg mane??
25 tu ek.. bleh saje..hua hua hua..

~..UdadyaNNa..~ said...

fuyOo..g ujibakat!!!! selutttt la yOng..aku pOn teringin nk pg tp tiada keberanian di jiwa dOehh..hahaha.. uikss..silap2 kwn ngn artis aku nie..huhu..

tuLip said...

ish ko nie..tu dulu..klo aku jd artis aku bwk korang naik atas pentas jd back up singer..mesti gempaQ la..huhu..