Friday, February 15, 2013

Shinbe & Tulip Baby

Salam semua, hari ini baru nak aktif kembali update blog.. kat sini aku nak updated mengenai anak yang bakal aku lahirkan dalam bulan depan.. ikut due date doktor pada 5 Mac 2013 aku akan lahirkan anak kami nie.. Tak sabar rasanya nak tengok muka anak kami nie.. Mana la rupanya kan.. Itulah kerja kami berdua.asyik fikirkan rupa anak kami nanti.. hehe..

Alhamdulillah sepanjang aku pergi check-up tak de ape-ape yang merunsingkan diri ibu dan baby. Kesihatan ibu dan baby baik dan sihat. Dari usia kandungan aku 12 minggu sampai sekarang dah 37 minggu macam-macam benda aku buat dan dengar. Salah satunya pengalaman orang yang dah ade anak.. hehe seronok dengar..

Pelbagai persiapan dah aku buat cam barang baby, barang ibu dan nama baby pun dah ade..hehe...kalau ikutkan scan baby sampai aku buat 3 kali sebab nak pengesahan kan jantina kan..Doc kate baby girl.

Pengalaman aku pergi scan 3 kali nie bukan 1 klinik je..3 klinik la aku pegi semua swasta..kalau klinik gomen susah sikit la nak tengok sebab cam blur2 skit...hehe..

Klinik Pertama : Pusa Rawatan Mesra, Sri Serdang, Serdang
 Usia Kandungan : 27 minggu


Aku ke sini ada kisahnya..aku nak amik MC pastu doc nie tengok aku tengah mengandungkan..pastu dia tanya "awak dah scan baby gurl or boy?" aku geleng je la..pastu dia minta nak scan baby aku..aku terus tanya harga bape..aku fikir kalau murah bleh aku wat kat sini je.. tak yah aku ke klinik aku dah buat appoinment..doc kate 2D bleh la die layan  Harga RM20je..kalau 3D dan 4D kene wat appointment dulu..pakar yang buat. Jadinya, aku layan je doc nie..buat la aku scan 2D. aku panggil Shinbe kat luar sebab dia belum pernah tengok scan baby kami lagi.. Wah!! betapa syok nya time tue..doc sahkan baby aku bagy girl..hehe..syOkk tue..huhu..

Klinik Kedua : Klinik Medi-Nur, Puchong Utama
Usia Kandungan : 27 minggu juga..


Aku tak sempat nak amik gambar klinik nie sebab dalam hujan aku sampai di klinik. Lagipun aku nak balik kampung masa tue. Peta je aku ley share dengan u all yea..Aku dah buat appointment nak wat scan kat klinik nie 2 hari lepas aku scan 2D (klinik kat atas) aku sepatutnya ke klinik nie.. Klinik nie aku tahu dari Ofismate aku..ZuZu.. dia pun nak bersalin juga tapi 2 bulan awal dari aku      (Januari 2013). Tapi dia anak no.2 dah..dia banyak pengalaman la.. aku follow je..huhu.. Di sini aku scan 3D dan 4D..memang jelas.aku dapat CD dan gambar. Harga RM90. Sama cam doc klinik pertama bagitau..baby aku tetap girl..huhu..dua kali dah aku dapat kepastian. hehe..keadaan baby sihat dan baik saje..Alhamdulillah..

Klinik Ketiga : Klinik Sofea, Puchong Utama
Usia Kandungan : 34 minggu


Aku tergerak hati nak wat scan lagi..hehe..nak tengok lagi muka baby kami.. Klinik nie berdekatan dengan klinik kedua tue.. aku pernah tanya harga scan 3D dan 4D RM80. murah skit..same je dapat gambar dan CD. Tapi gambar scan bay unlimited.. memang best juga kan..banyak style muka baby ade..kebetulan baby cam-cam style dia wat kan..pandai anak ibu.. Kat sini best skit layanan die OK.. doc pun peramah. Cam biasa baby sihat dan baik..Syukur Alhamdulillah..

Sekarang aku dah 37 minggu.. tunggu hari je nie.. Aku dah ready sumenya. BerdebOr ade nie tapi aku kene positif sebab nak berkorban untuk baby aku dan Shinbe..

Kalian, doakan aku selamat melahirkan baby kami dan doakan kesejahteraan kesihatan baby kami..AMIN..

No comments: