Tuesday, January 3, 2012

Dah Besar Cucu-Cucu Tok Don!!

masa cuti krismas, satu-satunya sepupu sebaya lelaki, Yoep selamat bertunang dengan pilihan hati Aj..huhu..shomey sangat diorang.. dah lama diorang ber'couple' jadi cam aku dan sis watie la..nak berumahtangga..untuk tahun 2011 dan 2012 takkan abis dengan story wedding of da year kami..huhu..

bila aku tengok keadaan sekarang, aku terfikir dengan sepupu yang lain, besar dah kami nie.. dah nak kawin pun, rasa baru jer main masak-masak sama-sama, mandi kolam sama-sama, tidur kat kampung ramai-ramai.baru semalam jer sembang sama-sama sampai tengah malam masa cuti sekolah dulu..

kalau lah tok Don ade mesti die seronok tengok cucu-cucu die dah nak kawin kan..untuk tok Don, kami tak sempat nak raikan hari bahagia kami dengan tok Don tapi doa kami sentiasa iringi untuk kesejahteraan dan semoga roh tok Don dicucuri rahmat..Al-Fatihah..kami sayang tok Don..

sekarang, untuk tahun 2012 kami BERTIGA bersedia untuk persediaan perkahwinan kami ..hahaha..menabung kome!!! (bak sleng org perOk...!!)

Untuk Shinbe dan Tulip (aku la..) tak de aral melintang kami akan disatukan pada 1,2 dan 3 Jun 2012
Shinbe dan Tulip ~ saat Tulip disarungkan cincin oleh Ibu Shinbe..

Seterusnya pasangan baru bertunang pada 25 Disember 2011 akan di ijab kabul  pada bulan Ogos 2012 seminggu lepas raya tahun depan.
Yoep dan Aj ~ saat cincin disarungkan kepada Aj oleh Mak Chor (mama Yeop)

Pasangan yang telah bertunang pada 2 Oktober 2011 InsyaAllah akan melangsungkan perkahwinan pada bulan November 2012..
Sis Watie dan Azmir ~ saat bakal ibu mertua sarungkan cincin di jari..

Inilah cucu-cucu tok Don yang bakal berkahwin pada tahun 2012 dan generasi baru akan datang dari kami cucu-cucu tok Don tersayang..

Sunday, January 1, 2012

HappY NeW YeaR!!!!

Hellooooo..Happy New Year too u all... selamat datang tahun 2012. Tarikh tahun baru bermula hari ini.. errmm..korang nak tahu tak ade speacial untuk tahun nie.. kepada sesiapa yang menyambut hari jadi 29hb Februari tahun bila-bila kan..dapat raikan tahun nie sebab kita berada di tahun lompat..huhu.. Kesian mereka kan 4 tahun sekali dapat raikan hari jadi.. ape pun umur tetap bertambah..huhu..

Semoga untuk tahun nie kita dapat menikmati dengan lebih bermakna dan lebih bersyukur..amin..

Thursday, December 29, 2011

Countdown New Year!!

Dah nak masuk tahun baru..kejap je kan dah setahun..aku tak dapat rasa puas lagi keseronokan untuk tahun nie. Makin lama makin bertambah umor (biase la tue untuk tiap tahun..)

menghitung 2 hari lagi sampai tahun baru.. biasa la mesti ramai orang bercerita pasal azam baru, azam tak tercapai, azam yang dah capai..dan macam-macam lagi la..ape pun aku tak penah nak letak kan azam untuk tiap tahun kerana hari-hari aku ade azam..celik mata mesti nak fikir ape akan aku wat hari ini..itula azam aku..kalau tercapai senyum, kalau tak capai cuba lagi..huhu..

jadi kita sama - sama tunggu untuk 1 Januari 2012..tungguuuuu...!!!

Tuesday, December 27, 2011

I'm The Lucky Person on Her Birthday

contest yang menarik sekali..saya first time follow contest cam nie..huhu.. 
Happy Birthday Girl.. 
DAN 
inilah hadiah untuk birthday girl pada 21 Januari 2012 ini
Enjoy ur Birthday!!

Sunday, December 18, 2011

Kenyang di Carl's Jr.

dua hari lepas Shinbe dah meroyan nak makan burger Carl's Jr..tapi bukan di Mid Valley tapi di The Mines jer..tu pun nak meroyan..huhu..dalam sakit-sakit ade mengidam die..huhu..senarnya aku pun meroyan juga lepas Shinbe cakap pasal burger Carl's Jr..tak silap aku dah hampir setahun kami tak makan Carl's Jr. Al maklum la..harga burger die bukan harga burger Mc.D atau pun Burger King.. tapi memang berbaloi la kalau makan burger Carl's Jr. nie sebab kami boleh 2 kali trip dengan 1 burger tue..besar ko mak!!..huhu..kalau nak tau harga nya bape u all boleh jer pergi rasa burger Carl's Jr. ada kat Mid Valley, The Mines, Pavilion, Sunway Piramid, One Utama dan akan dibuka di Subang Parade..
ini menu baru di Carl's Jr. Chicken Tenders.. ala-ala Fish n Chip Carl's Jr. aku ingat nak try semalam tapi terlalu rindu dengan burger die tak jadi nak amik menu nie..
burger faveret aku, sebelah kiri : mushroom burger single dan burger faveret Shinbe, sebelah kanan : terayaki burger double okey.. siap de tag double tue.. biasa la Shinbe mesti double punyer..huhu..
 
inilah Terayaki Burger dan tak sampai 1 minit burger ini akan direnovet oleh Shinbe..
tengok nie Shinbe renovet burger die tambah tomato dan bawang india yang dah siap potong dadu..padahal dah ade tomato dan bawang dalam burger tue..tak sedap kalau tak banyak kata nya..bahan-bahan nie asing dan letak kat tempat salad juga self service punyer..
tu die..salad die satu tapak tangan kite..bayangkan lah burger nye,,huhu..Shinbe renovet lagi tambah lada hitam dan sos cili sebelum digigit Shinbe yang kelaparan..hahaha..
ini Mushroom Burger tapi aku tak de renovet sana-sini..aku terima burger nie seadanya..huhu..aku telan jer..sos pun takde sebab aku tak suke sos cili mahupun tomato..huhu..
paling aku minat di Carl's Jr. kentang goreng die yang ade kulit lagi..rangup tau..fresh sangat!! dan objektif nya tetap sama BESAR..yumm..yumm..!!
saiz yang berbeza kan..satu LARGE dan satu lagi MEDIUM..Mestilah Shinbe LARGE dan aku MEDIUM..huhu..saiz kotak kentang nie yang medium tue sama besar dengan large kentang Mc.D.. cube bayangkan..huhu..ape-ape pun memang habis tau..huhu..
set tanpa burger kerana burger dalam proses kami habiskan..huhu..air di Carl's Jr. nie self service dan boleh tambah lagi..Carl's Jr. dah tambah jenis air iaitu Ice Lemon Tea..lemon bubuh sendiri tau..banyak-banyak pun tak pe..Shinbe amik air tue dan aku amik air FANTA anggur..tengok cawan medium die sama besar large Mc.D..akhirnya selera kami nie sampai ke malam kenyang nya..    
Thanks CARL'S JR....