Sunday, March 11, 2012

My Dress Dinner

Dinner BERKAT dah hampir 3 minggu berlalu tapi kehangatan meriah nya masih terasa..hehe.. pengalaman aku terlibat dengan dinner BERKAT nie macam-macam hal terjadi tapi biasa la kalau tiada cabaran bukan teamwork namanya.. dalam siapkan barang-barang dinner di ofis, baju dinner juga aku sediakan.. Tema Merah dan Hitam.. Tema nie aku pernah follow masa di HUKM..sama tapi baju dinner aku dulu tak merah sangat.. 

Baju dinner nie telah disiapkan oleh Mama dan design die aku dah reka sendiri..semuanya dari ilham dari aku tengok artis-artis drees-up di award-award M'sia.. bukan apa, aku saje memenuhi kehendak hati..hehe.. 

aku siap lukis dulu dah macam designer baju pulak..hehe..kene lakar dulu baru dapat gambaran baju yang aku nak Mama jahitkan..tapi bukan sesuka je aku lakar nie, kene minta kelulusan Mama jugak sebab kalau Mama kata ambil masa lama nak buat mesti mentah-mentah idea aku ditolak.. lepas Mama tengok dan Mama kata " yea anakanda..lulus ini idea.." hahaha..memang aku gumbira la..

untuk belang di hadapan tue aku nak nampakkan tema di baju aku nie iaitu merah hitam kan..jadinya nampak belangnya Merah & Hitam.. belang hitam dan merah jugak aku telah selitkan di cekak tangan, pinggang dan leher tetapi yang dileher tue Mama kate tak sesuai sebab nanti baju akan tak kemas dan tak cantik.. jadi aku setuju dan kosongkan di bahagian leher dan tambah labuci daun hitam di dada.. kain hitam di belakang dah macam superwoman nie, aku dapat ilham dari baju Lisa Surihani tak silap aku masa anugerah FFM 2 tahun lepas.. aku rasa macam anggun juga buat macam tue..lain dari lain..huhu.. Tambahan manik aku lakukan masa malam sebelum dinner.. Jadi dengan rasa gembira aku dah pun memperagakan hasil kerja Mama masa Dinner BERKAT 3 minggu lalu...


4 comments:

a.R said...

cun lar....

dh blh masuk project runway.

tuLip said...

hehe..tak leh sampai ke situ.. jahanam projek..run tak way-way..huhu..

a.R said...

huhuhhu...tak masuk, listed pun tak pe.... janji jejak..huhu~ mmg cool ler kain yang kat belakang tu...

~..UdadyaNNa..~ said...

gempaq laaa ade tailor sndiri..^_^