Monday, February 20, 2012

Test HIV

borang nikah dah abis isi, sekarang masa siapkan dokumen yang diminta untuk lampiran borang nie.. langkah pertama hari ini aku dan Shinbe pegi test HIV kat klinik Seri Kembangan.. jauh kan. hehe mestilah kene pegi klinik senang dapatkan appointment.. aku target klinik putrajaya tapi hampeh sebab date appointment bulan 4.. lambat la gayanya.. cancel klinik putrajaya. Pastu aku try call klinik bdr tun razak dekat dengan hospital aku keje dulu, ada date nye 28hb Februari 2012 tapi aku rasa cam lambat.. tak pe aku simpan dulu date tue.. aku try call klinik kami pegi tadi, lagi senang cume datang amek date appointment bila-bila dan bleh datang test pada isnin, rabu dan jumaat.. ape lagi Shinbe pun terus pegi buat appoinment sebab dekat dengan villa die kan..huhu..

tepat pukul 2.00 kami sampai terus isi borang untuk pendaftaran.. ini lah borang die..
 tak banyak sangat pun kene isi, cume maklumat biasa. Nombot die pun special bukan dengan nombor pesakit luar lain.. Lepas dapat nombor dan buat bayaran RM1 (kerajaan kan...) kami terus bawa borang ke makmal dan tunggu giliran..

giliran Shinbe dulu, amek darah kat hujung jari telunjuk kanan.. part tepi lak tue..cam sakit je kan aku tengok tp die stedy jer..huhu.. Turn aku pulak, aku tak mau tengok pegawai tue cocok, memang dari dulu aku memang cam tue..kalau tengok lagi sakit..baik tak payah tengok..huhu.. Selesai semua amek darah kami kene tunggu keputusan nya.. dan hasil nya adalah...jeng,,jeng,,jeng..!!
keputusan Shinbe : non reactive (yeah..bebas!!!)
dan aku pulak........uish tetiba cam berdebar...haha..
keputusan Tulip : non reactive juga...yeaahhaa!!
boleh kahwin dah...hahahaha..
pas nie tunggu next step...

No comments: