Friday, January 20, 2012

Mengamit Memori..

pagi-pagi bekerja la kan..cam biase.. pengangkutan awam memang dah jadi pilihan.. tengah dalam bas memang rutin harian aku pegi keje mesti dengan radio dengan di pinky phone aku nie..bile on je aku terus dengar lagu "Taman Astakona" dan tetiba senyum sorang-sorang kan..hehe..mane tak nye lagu nie memori aku masa bekerja di HUKM dulu.. memori dengan seseorang (xboy la konon kan..huhu).

HUKM, The Malaysian Cohort, inilah tempat pertama aku bekerja lepas abis blaja.. jauh bidang aku keje dgn dgn blaja dulu.. dari study bisnes ke kaji selidik penyakit..banyak memori di sana aku create.. huhu.. pelbagai memori tau.. memang buat aku tersenyum sorang-sorang..
zaman kanak-kanak dulu..huhu..ini masa jamuan raya di TMC..jamuan raya pertama paling havoc..huhu.. sahabat baik time nie..Yana kucayang!! dah kawin pun, pastu anak pun dah ada..aku la pengapitnya..huhu.. kenangan pertama..!!
kenangan kedua, sambutan hari jadi aku dengan kawan-kawan unit..empat orang sekali..jadi dgn si budak pot pet pot pet (sebab die pandai cakap)..huhu.. aku dapat hadiah hari jadi yang ini..comey kan..(perasan sendiri) huhu..kami empat orang dapat hadiah nie..mekasih kawan-kawan ku yang prepare semua nie dulu-dulu..
ketiga punya kenangan, inilah gambar unit aku dulu.. kami nie baru suku bahagian.yang lain dah ke rekrutmen luar dari daerah, diorang sume bergambar di luar daerah la..kami berada di HUKM, lobi bahagian pejabat HUKM. zaman gonjeng dulu..huhu.. cube cari aku dimana..baris berapa?dari kiri no bape? atau dari kanan no bape? huhu..
memori terakhir aku di TMC sebelum aku berhenti keje..inilah dinner TMC buat julung kali nya..inilah diantara kawan-kawan aku yang rapat di TMC dulu.. harap korang sume happy sekarang..
kenangan abadi yang paling aku tak boleh lupakan di TMC.. pemikiran, pengalaman, emosi, tangisan, ketawa, duka, suka, jeritan, ketakutan..masing-masing ada di TMC.. ape pun..Pengalaman mengajar kita erti KEHIDUPAN..

2 comments:

ddlea said...

Huhuhu... lain plak nengok ko waktu dedolu

tuLip said...

hehehe..yeala sis..aku tgk diri aku sndri pun lain..huhu..