Sunday, October 23, 2011

VOKAL vs THE VOICE

satu lagi salah satu rancangan hiburan mencungkil bakat nyanyian di M'sia iaitu VOKAL "bukan sekadar rupa".. aku suka ayat nie..hehehe..apa maksud disebalik tag line nie?? aku de terbaca paper panca indera ari nie.. status FB Adibah Noor mengertikan tag line VOKAL nie.. "bukan sekadar rupa" biarlah vokal dan rupa seiring dan balance..kalau ade vokal ade-ade kan lah rupa tue..bukan nya hanya vokal je ade tapi rupa ala kadar..itulah ertinya dari penyanyi VOKAL yang cukup MANTAP!!..i like..
aku baru tengok VOKAL nie di tv3 dan aku telah bandingkan dgn THE VOICE baru nie dah ditayangkan di astro AXN.. THE VOICE dah bersiaran pada bulan Jun lepas dan M'sia baru terima siaran rakamannya masa raya hari tue jadi nya aku follow dari ujibakat sampai final..memang menarik..objektif die setiap mentor yang pilih mentee die mesti berebut kalau ade mentor lain pilih artis yang sama..menarik kan.. lagi satu memang THE VOICE tak fikirkan rupa..suara yang penting..mentor yang ada kat dlm THE VOICE nie antara CHRISTINA,BLAKE, CEE LOO dan ADAM Maroon 5.. Juara nya mentee ADAM Maroon 5..hahaha.. paling menarik THE VOICE nie adalah kerusi pusing die..memang klassss!! hehe..sesape nak tengok lagi pasal THE VOICE nie bleh klik di sini THE VOICE.
sekarang M'sia akan menjayakan rancangan sebegini iaitu VOKAL "bukan sekadar rupa"..objektif nya sama hanya suara dicari tetapi konsep VOKAL tidak pusing kerusi nya tapi menggunakan YA atau TIDAK menerima artis nie dari balik tabir kain putih di atas pentas..hahaha..unik..ada kelainan di sini..

Apa-apa pun diharapkan VOKAL dapat mencari artis yang lebih berkualiti dari hari ni untuk akan datang di M'sia.. diharap juga antara mereka nie dapat menjadi calon kategori dalam AIM 20...bape nye??? hehe..

No comments: