Wednesday, April 16, 2014

Legoland Part One ; Welcome Legoland

Assalamualaikum u all.. 
Post kali nie aku nak story mory pasal hadiah hari jadi yang aku dapat dari parent aku iaitu percutian ke Legoland, Johor. Kalau ikutkan kemampuan aku memang tak mampu nak masuk situ tapi memang rezeki kan Alhamdulillah dapat juga ke sana.. Terharu aku..


Bila jalan masuk ke Legoland bangunan pertama akan jumpa adalah Hotel Legoland..memang menarik hotel nie..yeala bila dah stay je kat sini tiap masa boleh tengok taman Legloland nie..tapi tengok je la klo nak masuk kene beli tiket ler..hehe..


Yeah..welcoming Legoland kepada kami satu family..hehe..akhirnya jejak kaki aku ke sini.. bila dah sampai pintu gerbang apa lagi kami pose la gambar family..


Ayah, Mama dan Adik Kembar abadikan gambar satu keluarga..


Dan aku satu keluarga juga.. Haha.. Seronok tak terhingga..


Bila masuk je lepas tiket semua.. hujan mula turun.. awal-awal pagi dah hujan tapi tak lebat cuma renyai-renyai saje.. kami duduk-duduk dulu..sambil duduk aku tengok la sekeliling pintu masuk Legoland..
wah kedai cenderhati banyak giler..giler aku tengok dan nafsu membeli menebal..hehe.. Benda pertama kami shopping baju hujan, tapi bukan untuk aku atau Shinbe tapi untuk adik kembar aku nie..sian diorg kene ujan..


Inilah baju hujan mereka..aku suruh mereka duduk dalam ujan..yeala dah pakai baju hujan kene duk kat hujan..hehe.. Ha kan aku kate dalam duk rehat sambil tuunggu hujan berhenti.. aku buat aktiviti candid..


Shinbe, ayah dan Adry duk bawah pokok sambil makan aiskrim..



Bila Adry kat atok duk diam je bila Adry kat nenek pandai je dia usik itu, ini..dia bosan sebab tak jalan-jalan lagi..

Aku pula selfie kejap dengan pintu masuk Legoland..peace!!


Ini adalah rate untuk sewa loker.. tapi aku tak sewa pun..aku hangkot je beg-beg nak bawak pegi mandi nanti..Mahal jugak loker nak sewa..baik aku simpan beli souvenir nanti..



Inilah dia sebahagian keliling Kedai dalam Legoland.. Ade ATM dan Mini Market..

Next post aku akan stori pasal tempat dalam Theme Park Legoland..out~~

No comments: