Saturday, April 20, 2013

Susuan dan Jagaan Adryana Syazleen

Janji Ditepati..wah cam tgh loby nak mengundi lak kan..maklumla nak mengundikan awal bulan depan..huhu.. inilah dia janji aku nak entry kan pengalaman aku jaga Adryana Syazleen.. Memang orang kata pengorbanan perlu buat untuk jaga anak..

18 Mac 2013 - 29 Mac 2013
Aku dah boleh balik kan aku terus pegi umah mertua aku dan cadangnya nak berpantang di situ.. Berpantang la aku tapi hampa sebab aku kurang berpantang disitu.. aku nie bukan pandai pun nak jaga diri dalam pantang nie.. senang citer sendiri la aku berpantang.. kalo cam nie baik aku pantang sendiri kan.. letih aku.. cume makan minum ok la bagi aku tapi makanan tak sangat pantang.. aku fikir bile aku bleh baik kalo keadaan begini.. Jaga Adryana pula aku mandikan dia masa minggu ke2..tak larat aku perlu tunggu sampai kul 1 petang mandikan baby..bushukkk la anakku.. aku make-upkan die..everything i...

30 Mac 2013 - 29 April 2013
Aku balik umah Mama..sambung berpantang di sini.. Haa..lega rasanya aku telah dijaga oleh Mama.. biasa la bertungku, mandi awal pagi, makan ikut masa..makanan berempah dan berkukus.. Adryana dimandikan, dimake-upkan oleh Nenda.. Siap semua..Mama siap ajar aku dari A sampai Z cam ne jaga anak aku nanti.. Alhamdulillah selamat semuanya.. Ada ilmu aku untuk jaga Adryana nanti..

Dalam menjaga Adryana memang mencabar..Adryana akan bangun kul 2 atau 3 pagu sekali lepas tue kul 5 sampai subuh untuk menyusu.. Aku akui memang tak cukup tidur.. yeala susu badan aku tak berapa kuar sendiri kene pam..tak kan aku nak pam pagi2 buta baru Adryana nak minum kan.. jadinya kene la buat susu botol..

Kadang-kadang aku siapkan susu botol dan letak kat tempat kedap panas.. Adryana jaga aku amik je dalam bekas tue.. Adryana nie memang kuat minum susu.. Meh tengok perkembangan susu Adryana..

Minggu 1 - 1oz ke 2oz (Susu Botol)
2oz (Susu Badan)

Minggu 2 - 3oz (Susu Botol)
4oz (Susu Badan)

Minggu 3 - 4oz (Susu Botol & Susu Badan)

Sebulan - 4oz ke 5oz (Susu Botol & Badan)

Inilah pengorbanan aku untuk Adryana Syazleen..



No comments: