Monday, April 15, 2013

Adryana Syazleen Sebulan..

 Genap sebulan ari nie Adryana Syazleen melihat dunia fana ini.. Alhamdulillah. Maknanya aku lagi 15 hari akan abis pantang. Tak sabar nak abis pantang nie.

Aku dah janji entry kali ini aku akan stori mori pasal pengalaman aku bersalin..

5 Mac 2013 - Selasa
Sepatutnya due date aku bersalin tetapi baby tak nak kuar.. baik aku akan pegi check up yang terakhir..

6 Mac 2013 - Rabu
Check up terakhir..nurse klinik p.3 heran aku tak bersalin lagi. nurse kate sabar mungkin Jumaat katanya..BERKAT..amin..nurse bagi date sampai 13 Mac 2013 - Rabu. Kalau tak sakit atau tanda bersalin tak de lagi aku kene pegi hospital terus..kata nurse "serah diri"..haha..ikut je la..

7 - 12 Mac 2013
Masih tak ade tanda bersalin dan sakit lagi..fuhh letih aku tunggu..aku dah mula bercuti masa nie tapi bukan cuti 2minggu tue. Cuti sendiri dan amik mc..huhu..

13 Mac 2013 - Rabu
Aku ke hospital nak "serah diri".. Hospital Serdang.. bawa la beg aku dan baby konon bersalin hari ini la.. aku g daftar masuk ke tempat check perut.. berdebor rasa.. bile dah abis check perut untuk jantung baby..sume ok. tunggu lagi masa nie aku tak tahan sebab aksi seluk menyeluk..adui. hanya Tuhan je yang tahu. sabar je.. doc bgtau baru buka 2cm dan doc suh aku balik kalau sok tak sakit datang lagi ke hospital sebab nak masuk wad. Bersalin induce.. berserah je..

14 Mac 2013 - Khamis
Masih tak de tanda bersalin.. Pegi la aku ke hospital nak masuk wad. Check sekali lagi..cam biase check perut dan aksi seluk menyeluk.. buka baru 3cm..aihh susah sangat nak buka pintu rahim aku nie..doc suh aku balik lagi sebab wad penuh..sok datang lagi nak marah juga aku dengan diorang nie..penat tau ulang alik hospital nie..

15 Mac 2013 - Jumaat
Aku pergi ke hospital kali ke3..aku harap masuk wad la yea.. memang tepat tekaan aku. aku dah siap check nurse bagi aku baju wad suh tukar. aku dah kene cucuk jarum untuk masuk air nanti. Kul 2.30 petang aku dah masuk wad. dapat katil sorang..heaven gile kan tapi bosan dan takut sebab nak malam.. Shinbe tak ley teman aku sebab aku belum bersalin kalau dah bersalin bley la..

16 Mac 2013 - Sabtu
Kul 6.30 pg aku dah kene inject induce..tak sakit sangat macam kene gigit semut jer..Kul 8.30 pg aku dah mula sakit..aihh macam sakit senggugut tau..sakit nie sampai kul 12.00tghari. Lepas tue doc check seluk dah buka 6cm..aku kene hantar labour room dah..aku masuk labour room kul 2.30 ptg dan sakitnya aduii tak tahan..rasa nak teran jer dah nie tapi baru buka 7cm..sampai kul 8.30mlm aku tahan sakit.masa nie aku dah buka 9cm. doc dah ready dgn angkatan nurse untuk menyambut baby aku. tepat kul 8.50mlm aku bersalin..Alhamdulillah baby aku selamat walaupun aku tak berapa sihat. aku pendarahan.. sedey gak aku kene duk labour room 24jam lepas aku bersalin. aku kene masuk darah 3paket.. YaAllah ini la penghapus dosa2 aku. banyak dosa aku lakukan yeala terhadap mama, abah, suami..aku sempat mohon maaf pada diorang..tapi ini lah kuasa Allah..

17 Mac 2013 - Ahad
Aku masih di labour room..aku keadaan stabil. tapi keadaan jantung aku masih dalam keadaan tidak baik..pendarahan aku dah kurang..Alhamdulillah..Shinbe dan mama tak putus-putus berdoa supaya aku cepat sembuh..aku bersyukur sangat keadaan aku makin stabil dan tepat kul 10.30 mlm aku dapat naik ke wad. dapat aku jumpe babyku..

18 Mac 2013 - Isnin
kul 12.30 tghari aku dah discharge..Alhamdulillah.. Yeah dapat balik dan bawa baby balik..huhu..

Entry lain aku stori pengalaman jaga Adryana Syazleen..



2 comments:

JieJ said...

cepat!!!tak sabar nak baca lagi..hehe

anyway, ngeri scha akak baca bab2 cm tu..heheh

tuLip said...

hehe..tempuh dgn redha kak jiej..
ok2..aku citer2..sabo..