Saturday, November 19, 2011

My Little Home..

hampir 4 bulan aku dah duduk di kuarters nie.. selama aku duk sini, aku dah buat beberapa susunan dan kekemasan untuk rumah aku nie.. takde la pandai cam eric deko tue..berangan nak rumah cantik ade la tapi nie jer yang mampu kan..hehe..
ruang tamu rumah aku.. aku buat simple jer..ade sofa, rak tv dan langsir yang agak labuh sebab tingkap rumah nie dari atas ke bawah..kene labuh-labuh kan..huhu. carpet mesti kene ade kat depan tv sebab aku nie suke baring bile santai depan tv..nampak simple kan..huhu..
ruang makan aku pulak, meja makan aku dekat dengan pintu masuk jadi nye, masuk kene makan dulu la yea..huhu..tak pun balik je dari ofis terus ke dapur masak..dah lapar..haha..bile dah siap masak senang nak terus hidang makanan..
aircond untuk dalam bilik tidur aku..ini hadiah Shinbe untuk rumah nie..al maklum la nanti InsyaAllah lepas kami kahwin die akan duduk sini.. jadi persediaan dari awal..susah dulu senang kemudian..tak de lepas kahwin nanti asyik merungut sume tak cukup lagi kat umah nie..huhu..
kalau rumah orang lain ruang bacan di dalam bilikkan tapi bukan aku..huhuhu..aku sediakan sudut bacaan di satu sudut ruang tamu rumah. kat sini agak sesuai sebab aku nie suka membaca dan layari internet sambil dengar radio dan tengok tv..huhu..
inilah salah satu ruang kesayangan aku selain bilik tidur..dapur..hehe..dapur aku nie dah siap dengan kabinet dan aku cume letak dapur jer..dan barang elektrik lain.peti ais pun ade tapi tak perlu tunjuk la..huhu..yang penting langsir tue sebab dapur aku berhadapan dengan dapur jiran sebelah..huhu..
pandangan hampir keseluruhan rumah aku dari pintu masuk..kecuali dalam bilik yea..harap maaf yea sebab ia ruang peribadi..huhu..jadi kalau nak tengok lagi meh le jemput-jemput ke rumah yea..huhu..Out~~

3 comments:

cik tasukeecOklat said...

ermmm...kena dtg lagi lepas deco ni...itu hari aircOnd xde...akakakakak

ddlea said...

takat jemput buat apa... buat la makan²ker... kenduri kendara ker... baru full

eriqueetiqaz said...

da thn baru da pon...xsampai lagi umh ko...huhuhu bile nk wat makan2nye?hee :)